2016-02-24

Stör mig inte, jag sover


Apropå life hacks: Inför resan behöver vi förstås kattvakt. Syrran erbjöd sig med glädje. Fast hon har en så liten lägenhet, och just nu jobbar hon på ett sjukhus i andra ändan av stan, väldigt bökigt för henne att bo hos oss. Dessutom kunde hon inte hela veckan, be snäll granne? Och så renoveringen också. Suck!

Då får jag snilleblixten och messar min körkompis, katternas förra ägare. Jag skriver att hon absolut ska säga nej om det inte funkar, vi löser detta, men jag vill ändå fråga. Jag får ett jublande svar, först från henne och sedan från den vuxne hemmaboende sonen.

Imorgon packar jag in Morris Major (på bilden) och Minor i deras burar samt alla tillbehör och kör hem till K. Hjälp så skönt att slippa ge en massa direktiv och vara orolig eller ha dåligt samvete. Defintionen av win-win!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar