2014-04-01

Reflektion

Ja, ja. Det är möjligt att den ene har humör som en eldsprutande drake, den andre tidvis han också för den delen. Och det lär visst finnas barn som sover hela natten i egen säng. (Fast nu för tiden går nattningen geschwint, peppar, peppar.)

Men äter gör mina ungar i alla fall. Mycket och bra. Q fortsätter att äta ungefär lika mycket som jag, fast han väger bra mycket mindre än hälften. Barnportion på restaurang går bort. Y äter mindre men stadiga portioner han också, särskilt kött. Och de äter utan att kinka det man ställer framför dem. Det enda undantag jag kan komma på är svamp, den pillar de bort.

(Har just haft besök av Q-kompisar som petade i maten medan mina lassade in.)

2 kommentarer:

  1. Åh, så deilig med barn som spiser! Min lille pode er en "pirker" bortsett fra enkelte matretter som han elsker. Han smaker litt på det meste, det skal han ha, men mengder er det sjelden snakk om. Sove på eget rom gjør han ikke, og sove hele natten i egen seng gjør han heller ikke. Slekter han på sin mor vil det nok gå noen år før han holder seg i egen seng hele natten over tid i alle fall... Uansett - man er forskjellige, rett og slett.

    SvaraRadera
  2. O så skönt med barn som äter allt. Mina ungar är matglada men den ene vägrar såser och sammanblandad mat (typ grytor, lasagne etc) medan den andra äter i stort sett allt som går att dippa i aioli eller tzatziki. Jag trodde aldrig att jag skulle tillåta mina barn att bli så där fåniga med maten men det gick visst inte att bestämma över (inte en del av omständigheterna bakom iaf).

    SvaraRadera