2014-04-03

Kort och trött

Igår gick jag på dejt efter jobbet, med två av mina favoritmänniskor här i världen, min syster och min frisör. Han gjorde oss fina i håret och snälla i själen, det senare med hjälp av bubbelvin och som alltid djuplodande och intressanta samtal.

Därefter gick syrran och jag på restaurang och fortsatte prata. Efter ytterligare två glas vin såg jag nästan i kors, men oj vad trevligt vi hade.

Imorse mådde jag förstås som jag förtjänade, och klockan tio skulle jag leda ett viktigt möte. Men jag hade varit förtänksam nog att förbereda mig ordentligt, före hårklipp, bubbel och babbel.

Min nya frisyr väckte oväntat stort uppseende. Igår hade jag axellångt hår, idag når det strax nedom örsnibbarna, så visst var det ganska drastiskt. Men jublet gjorde mig nästan generad. Uppenbarligen blir jag sedd på den här arbetsplatsen på ett sätt som jag inte är van vid. Och det är ju strängt taget bara trevligt.

Efter mötet jobbade jag över lunchen för att få iväg några brådskande försändelser, åkte sedan och åt sen lunch, hämtade barnen direkt efteråt, parkerade dem med varsitt spel, och har nu hunnit jobba lite till. Den av O förberedda middagen står i ugnen, och det vete tusan om inte jag ska inta soffläge en stund.

3 kommentarer:

  1. Trevligt!

    Vet du, jag var ju så orolig eftersom min frisör slutat som frisör. Men hennes efterträdare var nog faktiskt snäppet vassare! Jag klippte mig förra veckan och är galet nöjd. Och som bonus har den nya frisören bott i Seoul! Allt föll på plats, liksom. Även mitt hår.

    Kram och trevlig helg!

    /Anka

    SvaraRadera
  2. Du har kommit in på rätt fot på det jobbet - Heja!

    SvaraRadera
  3. Det är underbart när det faller på plats! Jag tror det var du, annannan som konstaterade att en bra frisör måste varje kvinna ha. Min frisör är dessutom närmast själasörjare, det är rena bikten att gå till honom. Förutom att jag inte tror att man skrattade så mycket i det båset.

    Ja, jo, jag har kommit in rätt på jobbet. Kärleken är besvarad ungefär varannan dag. De andra dagarna suckar jag och undrar vad farao jag gett mig in på.

    SvaraRadera