2014-01-10

Nästan som Caroline Ingalls

Imorse fick jag akut dålig mammaångest då jag dels inte hittade ETT par Q-byxor med hela knän, dels upptäckte att hans kängor var blöta inuti, enär jag glömt fylla dem med tidningspapper kvällen innan.

Efter jobbet skickade jag ut hans fader för att köpa knälappar, och gjorde ett oväntat Star Warsfynd i sylådan, och efter en stunds arbete med strykjärnet känner jag att min modersheder är någorlunda upprättad. Nu har han åtminstone fyra par hela om än lappade byxor.


(Låt se hur många hela byxor som återstår om en vecka. Jag är luttrad.)

(Tack, annannan! Boken om Laura låg i brevlådan idag, jag läste de första tre kapitlen på stående fot. Det ska bli så intressant!)

4 kommentarer:

  1. Bra att den kom fram!

    Jag tyckte att den var intressant, men hade velat veta mer om livet utanför skrivandet.

    SvaraRadera
  2. Vet inte om jag kommenterat tidigare men har läst länge. Väntar just nå på vårt första barn som vi förhoppningsvis ska åka till Polen för att träffa snart. Kan inte låta bli att tippas om ett företag som tar fram slitstarka jeans för att man just ska slippa detta bekymmer. :)
    Har du lust kolla in på Ossoami.com

    SvaraRadera
  3. Är det stryk på-lappar, alltså? Såna borde jag också skaffa. I och för sig lappar min mamma alla sonens byxor, men det kan ju vara kul att slå henne med häpnad.

    SvaraRadera
  4. Tack för tipset om jeans! Har bara tittat snabbt, men de verkar bra. Ska definitivt prova. Undras om de behöver en produkttestare, i så fall är Q en given kandidat.

    Japp, det är stryklappar. Hittills (peppar, peppar) har lappen suttit kvar längre än på några andra byxor. Kan bero på att jag läste instruktionerna ordentligt den här gången. Man ska först värma byxbenet i 45 sek med strykjärnet, sedan stryka på lappen i 25 sek. Det har jag missat tidigare. Och så var det nog bättre kvalitet på de här lapparna.

    Nu har jag läst boken! Den var väldigt intressant, men det är inte utan att jag håller med dig, jag hade velat veta mer om LIW som person.

    SvaraRadera