2013-06-12

Rött är sött

I förrgår (vilket på Y-språk betyder allt som skett i förfluten tid, om det så var imorse eller för ett halvår sedan, men jag menar det bokstavligen) hade jag en klarröd topp på mig. Jag gillar färg i allmänhet och starka färger i synnerhet (utom gult, fråga mig inte varför) och att kombinera och matcha, så jag hade röda skor, rött armband och röda glasögon också.

På lunchen åker jag till vårdcentralen för att lämna blodprov, dags att kolla sköldkörteln. Vad fint med färg, nickar sköterskan. Man blir glad av att se dig.

Senare möter jag en av mina få kvinnliga kollegor i korridoren. Rött är verkligen din färg, säger hon.

Kanske det. Kanske skulle jag ha den toppen lite oftare. Kanske ska mitt nästa stickprojekt vara klarrött. Definitivt ska jag bli bättre på att dela ut komplimanger, för man blir så glad av dem.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar