2013-02-12

It takes one to know one

Det är inte ofta jag identifierar mig med mitt skrå, men ibland händer det.

I omklädningsrummet på Sats kommer en kvinna och ber om ursäkt, naturligtvis har hon skåpet under mig. Alla andra skåp är också låsta, men det är bara vi i omklädningsrummet.

- Jag har tänkt på en sak, säger hon. Egentligen gör man ju fel. Man väljer ett skåp som är omgivet av tomma skåp.

- Du menar att man skulle ta ett skåp bredvid ett som var låst? För då kanske det skåpets ägare hinner träna färdigt och byta om medan man själv tränar?

- Ja, precis.

- Du måste vara ingenjör.

- Ja, faktiskt. Du också?

Och så skrattar vi stort och glatt.

5 kommentarer:

  1. Ska sno det tipset! //en icke-ingenjör

    SvaraRadera
  2. Ljuvligt roligt!

    /gift med en ingenjör

    SvaraRadera
  3. Smart!

    I höstas skulle jag, syrran och ungarna träffas i badhuset. Vi hade inte varit där tillsammans förut. Hon kom först och gick in med sina barn, vi möttes inne i själva badet. När vi senare kom ut i från duschen hade vi valt skåpen bredvid varandra, i ett omklädningsrum med säkert 400 skåp.

    SvaraRadera
  4. Så gör jag alltid numera. Och så är jag ingenjör ocskå... :)

    SvaraRadera
  5. Jag har inga ingenjörer i familjen, så jag vet inget om sånt där... ;)

    SvaraRadera