2013-01-17

Just venting

Om man "ovännar" någon på FB, får den personen reda på det då? Jag är så jäkla trött på uppdateringarna från en perifer bekant, hon sjöng tidigare i min kör men har nu slutat. Människan har ungefär hundra sjukdomar och allergier och är med i stödföreningar för dessa, och det poppar upp meddelanden och uppmaningar både i telefonen och datorn om att lajka det ena eller bli medveten om det andra. Jag blir galen! Dessutom tycker jag det är näst intill oförskämt. Men det kanske bara är jag som är grinig. Jättetråkigt att du har födoämnesallergier som kraftigt begränsar din vardag. Men om jag är intresserad av att lära mig mer så googlar jag. Sluta invadera min personliga cyberspace!

5 kommentarer:

  1. Man kan högerklicka och välja att dölja en persons inlägg. Så slipper man se dem i alla fall.

    Om man ovännar nån vet jag inte om hen får se det - jag tror inte det. Jag hoppas inte! För en gång tog jag i ilska bort en bekant, mitt i natten, sen hon skrivit ungefär så här i sin status:

    "...funderar på om inte tre barn är lite väl få. Måste genast fråga vad //tagg hennes man// anser om detta, samt sätta igång med övertalningsförsök".

    Det här var nåt år efter att vi adopterat vårt andra barn, jag fick blodstörtning och plockade bort henne. Hennes övriga uppdateringar handlade mest om hemknådad surdegsdinkelpizza tillsammans med lyckligaste vännerna och finaste barnen och sånt. Jag blir förbannad fortfarande när jag tänker på det!

    SvaraRadera
  2. Haha! Ungefär varenda gång jag är inne på FB funderar jag på hur det hade varit om alla tvingats svara ÄRLIGT på den där frågan i statusraden How are you feeling, eller vad fan det nu står.

    Chefen är dum, barna bara skriker, har inte fått ligga på alldeles för länge, trosorna skaver, etc, etc.

    SvaraRadera
  3. Om högerklicka funkar dåligt så kan man vänsterklicka uppe till höger på den lilla pilen som hänger ner vid någons statusuppdatering...

    SvaraRadera
  4. Har testat, din (o)vän ser inte om du tar bort henne... :-)

    SvaraRadera
  5. Jag har hört att det inte ska synas om man tar bort en vän. Jag har själv gjort det och inte fått någon kommentar på det (vilket ju inte betyder att denne inte märkte något).

    SvaraRadera