2012-01-29

Och sedan blev det söndag

Dövar dåligt samvete genom att ta första morgonpasset, det var pinsamt länge sedan O fick sovmorgon.

Sover ikapp mellan nio och halv elva.

Sen frukost i lugn och tystnad, resten av familjen leker ute i solen och snön.

Klär på mig och ansluter. Tänk att jag inte upptäckte termobyxor förrän jag fick barn.

Provar olika pulkabackar i närheten av huset. Q övar skidor, Y övar snowracer. Båda ramlar och slår sig men kämpar på.

Korvlunch i underställ.

Ut igen. Q ansluter sig till kompisen och hans familj. O och jag går en vagnpromenad med Y för att han ska sova.

Bakar blåbärsmuffins med grannbarnen och mina egna. Fyra ungar kring benen. Bjuder hela bandet på muffins, ytterligare en pojke ansluter sig.

Plockar ner alla julgardiner, tomtar och stjärnor. Sätter tillbaka de vanliga gardinerna. Det känns rent och fräscht.

Läser två fina bilderböcker för Q. Pratar länge efter att ha släckt lampan, om allt och inget.

Söndag blev veckans bästa dag.

3 kommentarer:

  1. Vilken underbar dag!

    Jag måste bara säga, trots att jag väldigt sällan kommenterar så är din blogg en av de intressantaste jag vet när det gäller barnuppfostran. Jag lär mig så mycket. Tack!

    SvaraRadera
  2. Tack själv, Jenny och Stella och alla andra läsare! Jag lär mig av er.

    SvaraRadera