2011-10-21

Projektledarreflex

Jag har en bra chef. Jag beskrev senaste konsultkrånglet för henne, och frågade om det var rimligt att han förutom den höga timtaxan också debiterar restid som arbetstid. Nej, det tyckte hon inte.

Men du ska inte svara på hans mejl, sa hon. Då kommer han att fakturera de där tolv timmarna, som amen i kyrkan. Du är projektledare och effektiv och ärlig och vill ha ett avslut, därför vill du svara honom. Motstå den impulsen. Kommer han tillbaka med en faktura, då bestrider vi den. Jag backar dig till hundra procent. Men gör det inte enkelt för honom.

Hon har rätt. Jag ville mejla och meddela att jag härmed betraktade samarbetet som avslutat, men tvekade utan att riktigt veta varför. Nu fattar jag.

Skönt att sluta arbetsveckan med ett beslut och en insikt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar