2011-10-27

Äktenskaplig SMS-konversation

Telefonen ringer, det är en ung kvinna som presenterar sig med namn och söker O. Jag svarar att han inte är hemma nu och frågar vad det gäller. Hon stammar att det gäller ett erbjudande och ber att få återkomma. O är på jobbet, jag bestämmer mig för att retas med honom via SMS.

Det ringde nån brud, Mira. Tur man inte är misstänksam.

Fan, jag har ju sagt åt henne att inte ringa.

Du får ha bättre pli på älskarinnorna. Hon är säkert med barn.

Tror du? Helvete.

Hehehehe.

Vi har ungefär lika knäpp humor.

(Fast jag googlade förstås telefonnumret. Mira ringde från Egmonts förlag, som vi har en tidningsprenumeration ifrån.)

2 kommentarer:

  1. ;-)

    Kan man tillämpa det direkt på telefonförsäljare också?

    SvaraRadera
  2. Haha, underbart!

    SvaraRadera