2015-10-15

Systrarna katt

Blyga mjuka S är plötsligt ingetdera. Plötsligt ligger hon på min säng som hon aldrig gjort annat. Alltid på min sida, högt upp nära kudden. När jag lägger mig makar hon nådigt på sig och buffar med huvudet för att klappas och klias.

Tuffa M kommer sin vana trogen upphoppande på sängen utan förvarning. S smälter väl in i de nya lakanen, så M ser henne inte genast. Men när hon gör det fräser hon och delar ut några råsopar med tassen. Sedan flyr hon ner till badrummet i bottenvåningen, dit S - hittills - aldrig går. Där rullar hon ihop sig på mattan på värmegolvet och surar.


S rullar ihop sig hon också, och blundar.

4 kommentarer:

  1. Åh! Katter :-). Så roliga - bästa husdjuren! Önskar så att jag inte vore allergisk.
    Mycket fina lakan! Får man fråga varifrån?

    SvaraRadera
  2. Absolut! Hemtex! Köpte gardiner med detta mönster till pappa, det påminner lite om hans älskade Josef Frank-tyger som jag inte lyckats städa fram ur hans röriga lägenhet. Gillade dem så mycket att jag köpte lakan till oss själva. På rea dessutom.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack! Hoppas de finns på mitt Hemtex också!

      Radera