2014-07-23

Recommended operating free air temperature range < +25 degrees

Alltså, den här jävla värmen. Ungarna blir skogstokiga och somnar först vid midnatt, sedan sover vi alla dåligt under natten och vaknar flämtande i det kvava sovrummet. Frukost intas under bråk och tjafs.

Nästan ännu värre är de positiva idioter som tillrättavisande säger att man inte får klaga på värmen eller utbrister "det är ju sommarlåååv" när man gnäller över barnens sena kvällsvanor.

Ja, ja. Tids nog blir det höst.

Om en stund ska jag bada.

6 kommentarer:

  1. Sova ute är inte ett alternativ? Det blir ju kvavt i ett litet sovrum som man ska vara många i.

    Vi hade en granne när jag var liten som brukade bära ut madrassen på gården frampå småtimmarna och sova färdigt utomhus. Obs! Litet hus i skogen - inte en bakgård i stan!

    SvaraRadera
  2. Jag tillhör ju dem som inte klagar på värmen (dock inte heller förbjuder andra att göra det) dagtid, men det är ett helsicke när den inkräktar på nattsömnen.

    Vi har nu installerat luftkonditionering i sovrummet. Det är slut på nätter med 26 grader och ett ständigt hoppande med fönsteröppnande osv.

    Det ironiska är att det är varmare i norra Sverige än det är här, och vi egentligen ännu inte behövt luftkonditioneringen!

    SvaraRadera
  3. Sova för vidöppet fönster är nästan som att sova ute och ett rätt okej alternativ. Fast då kan inte fönstret öppnas förrän lampan är släckt, annars kommer myggen. Och så måste rullgardinen vara uppe, annars prasslar den i luftdraget så att man väcks. Men vid tretiden måste den dras ner igen för då lyser solen in. Plus några väckningar av ungar som kissat på sig, drömt mardröm, längtar efter pappa, störts av snarkande lillebror eller snarkande storebror.

    Ja, du fattar.

    SvaraRadera
  4. Jag klagar aldrig på vinter, rusk och kyla, så jag får beklaga mig över värme brukar jag hävda.

    Vi är olika skapta, jag klarar snöstorm men inte gassande sommarsol, då håller jag mig helst inne i ett mörkt rum, eller på gymmet.

    SvaraRadera
  5. Igenkänning på allt. Öppna fönster, inget hjälper, tokljust och övertrötta barn.../Stella

    SvaraRadera
  6. Myggfönster och tejpa fast rullgardinen i fönsterkarmen så att den håller sig stilla.

    SvaraRadera