2013-11-14

Nästa semestermål samt förolämpningarnas förolämpning

Y har i några dagars tid frågat om vi kan åka till Nystland. Jag har tankspritt frågat om han menar Tyskland eller Ryssland. Nej, Nystland! Det har jag kommit på själv.

Idag när vi promenerade för att hämta Q i skolan konstaterade Y att flygplanet som flög ovanför oss säkert var på väg till Nystland. Givetvis. Jag frågade om Nystland är trevligt, och det är det förstås, vad trodde jag? Det händer bara roliga saker där, aldrig några farliga. Man badar hela tiden, men ingen drunknar. Hajarna är gjorda av godis. Men plåster finns i Nystland, trots att ingen någonsin gör sig illa. Man får ha så många plåster man vill.

Han är verkligen rolig just nu, Y. Ingen blir så rasande arg som han, men ingen är heller så kelen och gosig som han, när han vill. För varje raseriutbrott eller tjursejour kommer minst två spontana kärleksförklaringar.

Förra veckan när vi var hemma blev han arg för något, jag minns nu inte vad. Han blängde på mig, laddade och tog i ända från tårna:

- Åhhh, vad du är dum!! Och ALLA dina kläder är fula!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar