2012-08-28

Den är alltid lika kort

Idag har jag blivit fotograferad för mitt nya jobb, och försökte se både glad, smal, lyckad, pålitlig, projektledarmässig och effektiv ut. I ungefär den ordningen.

Klockan tickar, det är inte många lediga dagar kvar. Så ledig man nu är när man fnattar mellan skola och dagmamma för att lämna och hämta en den ene, än den andre. Men båda har funnit sig fantastiskt väl tillrätta.

Nej, jag ska sannerligen inte klaga. Med en fin semester i själen, om än den var färgad av sorg. Här sitter jag och känner smaken av teet och hör fåglarna sjunga. D gör varken det ena eller andra.

Fast nog fladdrar det i magen. Var kommer jag att hamna? Kommer vardagslogistiken att funka? Kommer jag att orka?

Jag är inte riktigt redo än. Sommaren är inte riktigt slut än.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar