2012-05-15

Gäst hos verkligheten

Jag är tillbaka i Göteborg igen. O sprang Göteborgsvarvet i lördags och vi passar på att ta ett par dagar ledigt.

Det är ett helt år sedan jag var här sist. Det är snart åtta år sedan jag bodde här. Mycket är sig likt, men mycket är också förändrat. Jag märker att minnet spelar mig spratt, jag tror att platser ska se ut som de gjorde när jag var barn och tonåring och blir förvånad när de inte gör det.

Göteborg är regnigt, svalt och grått. Men också inbäddat i frisk lummig grönska.

På bussen måste jag be chauffören förklara hur biljettsystemet fungerar.

Bortkommen i min hemstad. Som inte är min längre.

4 kommentarer:

  1. Biljettsystemet är det å andra sidan ingen här som förstår sig på. Inte maskinerna heller som hela tiden drar olika summa pengar för samma resa...

    Välkommen hit i alla fall!

    SvaraRadera
  2. Haha, jag skulle precis skriva samma. Biljettsystemet är ingen som förstår...

    /Erica

    SvaraRadera
  3. Häromåret aprilskämtade GP om att samma företag som sålt biljettsystemet till Västtrafik även skulle få leverera systemet för biltullar, som ska införas nästa år.

    Det var det ingen som gick på.

    SvaraRadera
  4. Jag kan bara hålla med ovanstående. Ingen förstår systemet.

    SvaraRadera