2011-06-23

Onekligen en fördel

Jag kan inte bestämma mig för om jag är odelat nöjd med att ha eget rum eller ej. Det tilltalar min introverta sida, det gör det. Men den borde jag helst inte odla på jobbet. (Jag är introvert före lunch, men byter personlighet och blir extrovert på eftermiddagen, brukar jag säga.)

Fast det är ju en fördel att kunna lyssna på Lindemän på Spotify medan man brottas med en tråkig projektplan. Ett arbete som är just så själsdödande att det behöver livas upp med lite fniss. Samtidigt som Hasse Alfredson är tillräckligt långrandig och tramsig för att inte kräva all min koncentration.

Fast lite farligt är det. Jag hade tänkt stänga av efter Annonsör Eros Lindeman, men nu måste jag nog höra på Finsk författare Pentti Lindeman också.

2 kommentarer:

  1. Gapskratt! Jag är uppväxt med Lindeman i bilbandspelaren. Jag måste tipsa min pappa om att det finns på Spotify, tanken hade inte slagit mig.

    Hinner vi med en playdate i sommar? Jag vill SÅ GÄRNA diskutera obstinat femåring med dig.

    /Anka

    SvaraRadera
  2. Ja, Anka, det måste vi! Jag mejlar eller messar dig!

    SvaraRadera