2008-01-14

Jag klarade den!

Första dagen på jobbet alltså. Den blev mycket mycket bättre än jag vågat hoppas. Fast jag gick hemifrån innan Q vaknat och kom hem efter att han somnat, min första Q-lösa dag på väldigt länge. (Men vi pratade i telefon två gånger. Jag pratade och han fnissade.)

För det var faktiskt kul att vara tillbaka. Trots att jag inte gjort något vettigt alls, bara snackat med folk och försökt väcka liv i min dator som verkar ha slöat till värre än jag själv under ledigheten. Vips var klockan fem och det var dags att gå till körrepet (just det, GÅ! För nu jobbar jag inte ute i spenaten längre, jobbet har flyttat till civiliserade trakter!).

Trött är jag förstås, detta var verkligen en rivstart. Imorgon blir det en kortare dag, och förhoppningsvis får jag träffa Q både morgon och kväll.

Gladast är jag över att min närmaste chef av sig själv sa att det är okej att ta ledigt någon fredag då och då om jag har timmar över. Det berättar vi inte för storchefen!

Nu blir det te och macka och sedan sängen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar