2005-09-11

Synarelasöndag

Japp, idag gick startskottet för Den Absolut Sista IVF:en. Elfte september förresten, vilket jävla datum att välja. Nu kan ni glömma att ni har läst det, för jag tänker göra mitt absolut bästa att glömma att DASI (låter som en korsning av dase och Stasi - inget vidare!) pågår. Inte minst därför att IVF är jordens tjatigaste ämne. Blabla spraya blabla huvudvärk blabla grinig blabla ont i benhinnorna blabla sprutstick blabla blåmärke blabla öm mage blabla äggplock - AJ SOM FAN - blabla nitton ägg blabla elva till frysen blabla nubliretvillingar sörru blabla ruva blabla ångest blabla ångest blabla ÅNGEST blabla negativt test blabla jagvilldö, låtmigdö blablablablablabla....

Vad var det jag sa? Urtråkigt. Jag ska koncentrera mig på jobbet och att få lite ordning på sunklägenheten, och ägna endast en bråkdel av mina synapser åt ni-vet-vad.

Idag har vi flängt vidare och sprätt pengar. Det blev den randiga tapeten. Vi har också köpt två bokhyllor samt en tvättmaskin.

Jag, en dinky

I väntan på Ollibolli (eller stavas det Oli-Boli? Kan inte bestämma mig.) gör vi vårt bästa för att manifestera vår status som dinkies. Nästa helg ska vi på teater på lördagen och ståuppshow på söndagen, i mars ska vi se O:s husgudar Depeche Mode i Globen, och i november ska vi åka till Kapstaden i två veckor. Det senare ser jag verkligen fram emot. Våra två sommarsemesterveckor har inte varit något vidare, under den ena begravde vi svärfar. Först tänkte vi följa med svärmor till USA och hälsa på hennes bror, men bestämde oss för att inte. Vi behöver inte en i och för sig trevlig släktsammankomst. Vi behöver vara för oss själva och ägna oss åt det vi tycker är allra roligast: god mat, gott vin, vackra och intressanta sevärdheter samt varandra.

1 kommentar:

  1. Hej!
    Hahaha, att man kan beskriva något så in i bänkens trist som en IVF så underhållande! Hoppas du slipper ångesten med versaler denna gången.

    Bra att du håller dig sysselsatt med jobb och randiga tapeter. Jag släntrade in och tittade på era tapeter och gillade färgen ni valt, en lugn fin blå nyans. Randigt är fint, lite pyamasrandigt i sovrummet passar bra.

    Ha det bra!
    /Linda

    SvaraRadera