2004-05-01

Dagens dikt

There is sorrow enough in the natural way
From men and women to fill our day;
But when we are certain of sorrow in store,
Why do we always arrange for more?
Brothers and sisters, I bid you beware
Of giving your heart to a dog to tear.

Poesiinkontinens?
Min mamma och min morfar har en ibland irriterande ovana att strössla litterära citat omkring sig. Det är nog bara att inse att ovanan gått i arv. Men jag deklamerar inte högt åtminstone. (Dikten är förresten skriven av Rudyard Kipling, han med Djungelboken).

Hur korkad får man vara?
Om någon undrar kan jag meddela att ett besök på Liseberg får en infertil kvinna att känna sig om möjligt ännu mer abnorm. Fan vad mycket småbarn och barnvagnar det finns i världen. Att jag aldrig lär mig.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar