Förutom pappas levercancer, obeboeliga lägenhet, dusterna med vårdpersonal och biståndsbedömare alltså.
Hosta från helvetet, framför allt hos maken. Jag vet att han inte dör men blir ändå rädd.
Klättrande ungar som inte lämnar mig ifred en sekund eller gör som jag säger. Särskilt gäller detta Y som just nu excellerar i pestighet och retsamhet. När han inte skriker för att Q slagit honom.
En jävla lurendrejare till telefonfirma som har ringt pappa på sjukhuset och nu påstår att han gått med på att flytta sitt abonnemang till dem. En sökning på nätet visar att de har högvis med anmälningar och fått näringsförbud.
Och så har kattjävlarna mask också.
Hosta från helvetet, framför allt hos maken. Jag vet att han inte dör men blir ändå rädd.
Klättrande ungar som inte lämnar mig ifred en sekund eller gör som jag säger. Särskilt gäller detta Y som just nu excellerar i pestighet och retsamhet. När han inte skriker för att Q slagit honom.
En jävla lurendrejare till telefonfirma som har ringt pappa på sjukhuset och nu påstår att han gått med på att flytta sitt abonnemang till dem. En sökning på nätet visar att de har högvis med anmälningar och fått näringsförbud.
Och så har kattjävlarna mask också.
Glömde ju nämna grannarnas pågående renovering, betongborrar och byggdamm som tränger in hos oss.
SvaraRaderaNÄE, vilket skit, alltså!
RaderaKram.
Hoppas de yttre skitgrejerna löser sig så snart som möjligt.
Åh, det låter som alldeles för mycket på en gång!
SvaraRaderaDet företaget ringde till min pappa också för ett par år sedan. Att det finns skurkaktiga företagare, det fattar jag. Vad jag inte kan fatta är hur man kan politiskt tillåta ett system där ett företag kan annulera ett abonnemang i ett annat företag direkt, och det dessutom utan mer än ett muntligt medgivande från abonnenten. Här har något gått in i helskotta på tok i privatiseringsentusiasmen (och jag skyller inte på alliansen, Göran Perssons regeringar lämnade väl ungefär bara apoteken och bilbesiktningen kvar åt alliansen att privatisera).
SvaraRaderaJag svarar numera bara "jag är inte intresserad" och lägger på direkt när någon telefonförsäljare ringer, för jag har själv råkat ut får att vårt telefonabonnemang utökades med ett par tjänster för att jag svarade "det låter intressant, kan du berätta mer?".
Gilla!
Radera(som om det vore på Facebook, låtsas vi)
Det kan jag tänka mig! De har tydligen specialiserat sig på vilande företag och jordbruksfastigheter. Dvs då är chansen större att de råkar på en gammal, lomhörd och med riktig tur virrig människa som inte fattar något.
RaderaMen att dom kan fortsätta! För det är flera år sedan de ringde till pappa, och då berättade han att ytterligare något år tidigare hade min morbror råkat ut för dem.
RaderaJag har just läst på Post-. och Telestyrelsen om abonnemang. Det är alltså precis så här, Med utgångspunkt från enbart en muntlig överenskommelse kan en operatör ta över ens fasta abonnemang. Det krävs förvisso att de ska kunna bevisa det om de ifrågasätts, men herregud, hur kan den här regeln vara i konsumentens intresse??
Det är helt för jävligt. Jag har uttömt en del av mina aggressioner på två snillen i deras så kallade Kundtjänst idag. Det var i och för sig ganska skönt. Jag avslutade med att säga något i stil med att ni kommer aldrig att ro iland detta, ni har redan 43 anmälningar på er hos Konsumentverket, innan dagen är slut kommer det att vara 44. Ni borde skämmas.
RaderaNu väntar vi på en ljudfil som alltså ska vara deras bevis på att pappa har ingått ett avtal. Den tar väl några dagar att klippa ihop kan jag tro. Jag har kontaktat Expressen som redan har skrivit en artikel om dem, anmält dem till Konsumentverket, Telekområdgivarna och mejlat Svensk Handel om att de borde tas upp på deras varningslista.
Heja! Po dom baura, som vi säger i Skåne!
Radera!
Radera:)
Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.
SvaraRaderaDet blev lite fel där, ursäkta!
RaderaÅh fy! Var och en av händelserna hade varit jobbig nog, ju!
SvaraRadera