2012-12-12

Ynk

Förutom avgrundshosta så har jag nu också snuva. Och ont i ena knät. Och lite ryggskottskänning. Och känning av visdomstanden som sover sött i min käke men vaknar så snart jag är förkyld.

Hade jag varit kvar på mitt förra skitjobb hade jag utan att tveka en sekund stannat hemma för att "jobba hemifrån", lagt mig i soffan med mobil och laptop inom räckhåll, svarat på eventuella nödrop, men utöver det inte gjort ett skapandes grand.

Men nu är jag ju konsult och kostar en massa pengar och har förvisso en mänsklig och förstående chef, som just för att han är så förstående inte ska dras vid näsan.

Så här sitter jag och tycker synd om mig.

Men jag ska lämna lunchlådan i kylen och pigga upp mig med en utelunch. Det ska jag.

4 kommentarer:

  1. Krya på dig!
    ... och ta en skvätt ur den där inhalatorn...

    SvaraRadera
  2. Tack! Gjorde det igår, faktiskt.

    SvaraRadera
  3. Kul med snuva. Inte. Jag har haft min i över en månad nu, komplett med bihålekänning. Funkar inhalator även mot snuva/tjockt?

    Om du behöver dra ut din visdomstand är min kusin världens bästa, snällaste och duktigaste tandläkare.

    SvaraRadera
  4. Inhalator funkar inte, men en näskanna är fantastiskt. Underbart att skölja ur allt gammalt elände och så drar det faktiskt ut en del från bihålorna också. Och sväller av långt bak där nässprayen inte kommer åt.

    SvaraRadera