2010-08-16

Vardag igen

Det blev bra. 

Det var långt ifrån den vilsammaste semester vi haft. Nattliga skrik, nedkissade sängar, nedbajsade pyjamasar, fästingborttagning från de mest prekära ställen, små händer och ben och ögonlock alldeles svullna av myggbett. Och åtminstone en mammaexplosion.

Men också kantarellplock, krabbfiske, bad, snäcksamlande, båtåkande, glassätande, födelsedagstårta med grädde och färska bär, bollsparkande, sagoläsning, drakflygning.

Igår kväll klockan 22 kom vi hem, två sovande pojkar bars från bilen in till dubbelsängen.

Idag vinkade jag av en Q som strålade av glädje över att komma till sin dagmamma igen och träffa sina kompisar. Han har bokstavligt talat räknat dagarna.

Jag fick några timmar för mig själv, O var ledig och tog hand om Y. Dessa ägnades åt träning. Skönt.

Imorgon blir också en vilsam dag, O är ledig. Nästa vecka kommer mamma.

Det luktar sensommar ute nu. Skolstart, nystart, omstart. Det tycker jag om.

Det blir bättre, tror jag. Det värsta är över, hoppas jag.

V.g. stör ej. Musselskalsätning pågår.

4 kommentarer:

  1. Kanner igen mig i kanslan. Mysigt tid det har. Du, jag kan inte lata bli att reflektera kring hur du mar just nu. For vad det nu ar vart. Jag ar i samma situation som dig, bara nagra ar efter. Just innan forsta adoptionen. Mitt i en tid av kamp. Har varit manga ar av kamp. Kommer att folja manga ar av kamp. Bita ihop och kampa vidare. Inte kanna sa mycket. Resa sig igen som en sadan dar rysk docka. Du minns nog hur det var. Du ar dar jag sa garna vill vara. Dar jag knappt vagar dromma om att vara. Det skulle liksom vara for bra for att vara sant. Summa summarum, kan det vara sa att du faktiskt slappnat av. A att allt och inget darfor kommer upp till ytan. En trotthet fran en mangarig kamp. Du tillater dig sjalv att slappa sarjen for forsta gangen pa mycket, mycket lange. Bara en tanke. Kram kommer lastat!

    SvaraRadera
  2. Vad skönt att veckan blev bättre än befarat - fick du kopplat av och läst något på din digra läselista då?
    Gott också att kunna känna och hoppas på att "det värsta äver över" - nystart är omstart...
    ha en bra vecka!

    SvaraRadera
  3. Det BLIR bättre! Vardagen kan vara välsignad ibland - rutiner gör gott och "storebror" behöver nog sina kompisar, precis som du behöver tid för dig själv. Man orkar inte vara Mamma med stort M 24 timmar i dygnet! KRAM!

    SvaraRadera