2010-04-20

Nä, varför ska livet vara enkelt?

Eller som John Cleese ska ha sagt: How do you make God laugh? You tell him your plans.

Troligtvis kommer vi inte iväg till Seoul på fredag som vi hade tänkt. När vi kommer att kunna resa är det ingen som vet. De senaste dagarna har vi kastats mellan hopp och - nja, förtvivlan är ett för starkt ord i sammanhanget, det är det faktiskt.

Det hade kunnat vara värre. Jag dricker mitt te i vårsolen och lyss till trehjulingsskramlet därutanför. Jag har två ljuvliga gossebarn. Jag vet var de är, jag vet att de har det bra. I många år önskade jag mig just detta.

Fast aningens tröttsam är hela den här vulkanhistorien faktiskt.

7 kommentarer:

  1. åh, jag har tänkt på er nu med all rapportering kring vulkaneriet... håller tummarna för att ni kommer iväg så snart det bara går!

    hur gör ni förresten med Q? Kommer han med? Hur länge blir ni borta? Lite nyfiken...

    SvaraRadera
  2. Tack Kapy, vi behöver nog alla tummar vi kan få.. Kommer vi inte iväg på fredag på den bokning vi har vete fan när vi kan få en ny resa.

    En hel konvoj utgår från Helgahemmet! Q ska med! Q-mormor ska med! Lägenhetshotell är bokat i Seoul! Två veckor hade vi tänkt vara borta.

    SvaraRadera
  3. Har tänkt på er i denna vulkanyra. Jag och K har också funderat på hur det skulle att vara i ett sånt läge som ni är i nu, och vi kom fram till rätt snabbt att det måste vara helt outhärdligt!!!!

    Hoppas vulkisen korkar igen snabbt som attan så ni får åka!!

    Vad spännande att för Q att få följa med. Bra tänkt med att Q-mormor följer med som kan ägna sig åt honom.

    Följer bloggen med spänning!!

    SvaraRadera
  4. Har också tänkt på er och misstänkt att det var just så här. Men av alla tänkbara platser att fastna på i det här läget är väl dock hemmet den minst problematiska. Fast det är ju också fasen att ni inte ska få komma iväg!

    SvaraRadera
  5. Hoppas ni kommer iväg snart!!
    En liten lucka kan den där vulkanen ändå göra för er skull! Ska be till lavagudarna!

    SvaraRadera
  6. Orientexpressen till Istanbul? Kan det vara ngt?
    Hoppas för er (och andras) skull att askmolnet lägger sig...

    SvaraRadera
  7. Håller med föregående kommentarer - hoppas att vulkanen ger sig, och att ni får resa snarast!
    Och när ni väl kommer iväg önskar jag att ni får en fantastisk resa!

    Vem vet, vi kanske till och med kommer att vara i Seoul samtidigt. Vi har nämligen en bokad resa om några veckor, då vi åker hela familjen.
    Så vi för egen del håller vi också tummarna för att vulkaner och aska snarast lugnar ner sig.

    SvaraRadera