2010-02-04

En vintersaga

Jag gillar verkligen vädret som råder just nu.

I mitt förra göteborgska liv brukade jag mest svära när det föll snö. Vackert, jovisst. Men man vet ju att fanskapet ändå inte ligger kvar. Imorgon är det slask som sedan fryser så att det blir snorhalt, och så töar det lite till och blir ännu halare.

Det här är något helt annat. Kanske har min inställning också något ändrats genom att jag för första gången sedan jag var ganska liten har vettiga vinterkläder. Termobyxor på promenaden. Rejäla kängor med räfflade sulor - jag hatar att halka. Stora fluffiga halsdukar i ena färgen ljuvligare än den andra. Är man stickoman så. Jag har faktiskt rentav börjat använda mössa!

Inte heller längtar jag till solen. Hellre städhjälp än en solresa, säger jag till O och får medhåll.

Till helgen får vi mormorsbesök. Medan mormor passar Q ska vi ge oss ut på en lång skidtur. Jag längtar faktiskt.

1 kommentar:

  1. Precis så! Nu resonerar du som en lulebo (som är äldre än 25)! Klä på dig och njut.
    Önskar att jag också gillade att sticka - för halsdukar är fina.

    SvaraRadera