2007-02-12

Nån annan dag

Jag har huvudet fullt av funderingar, betraktelser och konstateranden. Innan jag ska somna snurrar det extra mycket i skallen och det kliar i fingrarna att gå upp och sätta mig vid datorn. Men det som så mycket annat blir inte av. Jag skriver dagbok på riktigt också, som jag gjorde i tonåren. En fin bok inköpt i Seoul med anteckningar om varje dag, från den 17 oktober då vi reste till Korea. Det är roligt att ha dokumenterat Q:s första tid hos oss. Men nu är det snart två veckor sedan jag skrev, och minnena bleknar snabbt. Vad fasen gjorde vi förra tisdagen? Det är inte många sidor kvar i boken, jag ska försöka skriva den full.

Det finns mycket annat jag inte hinner med, men varför fokusera på det. Saker jag faktiskt hinner med: tömma diskmaskinen, dammsuga (med Q på ryggen i sele), tvätta, ta en barnvagnspromenad nästan varje dag, vara med på körrepetition varje vecka (men jag hinner aldrig plugga inför repen). Läsa DN varje dag, faktiskt! Läsa böcker, jag fattar inte själv när jag gör det men på något sätt blir de lästa. Kolla på Cityakuten sisådär varannan dag.

Förmodligen kommer jag aldrig att skriva om allt detta, men jag skriver ner dem i alla fall, saker jag vill skriva om:

syskon till Q
uttrycket eget barn och riktig mamma, repris
arga vuxna adopterade
att önska sig en flicka
hurdan mamma min mamma var, hurdan mamma jag vill vara
dito om pappa (ja, ni fattar)
hurdana morföräldrar de är
mammarollen, både svår och enkel
mitt förhållande till ilska
betraktelser över lägenhetsliv kontra husliv
öppenhet i hemutredningen
att få och ge stöd i med- och motgång
allmänt jolm om hur fin Q är

Men inte idag, det blir nån annan dag.

7 kommentarer:

  1. Mhm... nu har du fått mig att tindra med ögonen av förväntan... ;-) Ser som vanligt fram emot att läsa vad du skriver men jag förstår att du har fullt upp.

    SvaraRadera
  2. Kul att du hinner blogga lite också! Har saknat dina välformulerade betraktelser... Ser fram emot fler framöver!

    SvaraRadera
  3. Ser fram emot alla dina kloka betraktelser ;-)

    För övrigt är listan över vad du hinner med på dagarna nästan identisk med mina dagar som föräldrarledig.

    SvaraRadera
  4. Det där kan jag relatera till. Väldigt väl.. Är själv helt utan bloggkraft för tillfället, ja skrivlust över huvud taget, men hoppas att den återkommer. Ser fram emot att läsa dina tankar när de bestämmer sig för att komma ut i bloggrymden.

    SvaraRadera
  5. Vilka intressanta ämnen!De ser jga fram emot att läsa ;)

    Anna-Bell

    SvaraRadera
  6. Synes du rekker mye, tilogmed å lese bøker.

    Jeg merker stor forskjell på energinivået til mine venninner med og uten barn.

    Av de som har (flere) barn er noen helt grå i ansiktet. Lurer på om ikke pappan kunne avlastet litt mer?? Selvom man er i permisjon trenger man vel litt fri i helgene tex?

    Jeg er forkjølet og hjemme. Får alle influensaer som går denne høsten.Pinlig overfor arbeidsgiver.

    For min del er det jobben som stjeler all energi.Selvom jeg elsker jobben blir det for mye.

    Gleder meg til bloggfortsettelsen (bra emner) men litt hverdagsprat funker også om du ikke orker å legge hjernen i bløt.

    SvaraRadera