2007-02-27

Fotodagboken som kom av sig

Jag fick ett kul förslag på att ta en bild i timmen för att illustrera en dag med mig och Q. Började imorse men kom av mig, men så har dagen inte varit särskilt representativ heller. O och jag är sjuka, har feber och hosta. Vi har hystat Q mellan oss, den ene har (fortifierad med Alvedon) lekt någon timme medan den andre har sovit. Q själv är fortsatt snorig och hostar lite men verkar än så länge feberfri. Hoppas han slipper vår sjuka.

På kvällen knaprade vi i oss ytterligare febernedsättande och satte oss i bilen. Nu har vi skrivit kontrakt på sommarstugan! Jag har lite svårt att tro att det är sant. Först när besiktningen är överstånden och vi har fått nycklarna i vår hand kommer jag att våga tro på det.

Dagen började halv sju med att Q stökade runt i sängen och pladdrade. Oftast tar O första passet men han var så dålig imorse. En tydlig bajslukt drev mig ur sängen. Byte och sedan lite umgänge med en av favoritkompisarna: tvättmaskinen. Det är alltid lika kul att slamra med nappen inuti trumman.
Nästa bild, klockan är åtta och Q har fått morgongröt och fått på sig lite kläder. Den dagliga uppgiften att tömma kökshyllorna är snart avklarad.
Och där någonstans kroknade Helgas föresatser, hostan och febern tog över. Vi lämnar projektet en-bild-i-timmen med en meditativ bild: stilleben mot bakgrund av vinterlandskap. Notera den koreanska vällingdoseraren.

Jag gör ett nytt försök när vi är friska!

3 kommentarer:

  1. Tack för dessa små glimtar av er lille Q. Han verkar vara världens sötaste snart ettåring!

    SvaraRadera
  2. Han är så söt!

    Och när febern och hostan har givit med sig kanske du har tid med en liten utmaning? Om inte är det alltid lika kul att läsa om hemmalivet med Q och de tankar det väcker.

    SvaraRadera
  3. wow, vilken utsikt :-)
    Ja, ja, det blev i alla fall om inte ett-foto-i-timmen så en morgon i foto :-)
    Tack!
    /Chisanna

    SvaraRadera