2005-09-10

Dags att byta färgband

Den gröna färgen var vacker, men jag har tröttnat på den. Jag är alldeles för lat för att orka designa en riktigt snygg hemsida, men färger gillar jag att experimentera med. Lila känns rätt. Det är nog min älsklingsfärg. I alla fall består en stor del av min garderob av lila färgskiftningar, och folk som känner mig brukar skratta när jag köper ytterligare ett plagg i lila.

Flänglördag

Idag har vi flängt hit och dit och fixat saker. Vi har varit i Stockholms största tapetaffär och försökt välja tapet till sovrummet. Det gick inte. Vi har nog bestämt färg: blå. Men vad tycker ni, ska vi ha enfärgad, randig eller mönstrad? Ska sponsra hyresvärden med ett, två eller tretusen för att slippa den horribla nuvarande tapeten i saffransgult med aprikosfärgade fnuttar på? Min syster konstaterade att den tapeten knappast kan ha varit snygg ens på rullen. (För den ambitiöse läsaren: gå in på www.eco.se, klicka på Provtapetsera och välj sedan Decorama 4514 och Fond 5903. Den mönstrade tapeten finns på www.borastapeter.se Tapetguiden och heter Moment V 8754. Visst är ni intresserade av minsta detalj i mitt liv?!)

Nu är det dags för vin och middag.

1 kommentar:

  1. Hej Helga!

    Jag har inte skrivit på länge, men jag brukar titta in en sväng hos dig för att se hur det går för dig.

    Snygga tapeter, blått är min älsklingsfärg. Jag har nu provtapeserat er lägenhet :o) och gillar samtliga tapeter, fast den mönstrade var väldigt mönstrad om du nu har tänkt att ha den i hela rummet. Dock snygg som en fondvägg eller dylikt.

    Angående er hemutredning så fram med pennan och rätta till den så ni får den som ni vill ha.

    Min man och jag har också startat vår utredning och hade hembesök av familjerättsbyrån i veckan, så nu sitter vi och väntar på vad hon skriver om oss.

    Kram och lycka till med tapeterna :o)

    SvaraRadera