2005-07-08

Semester!

Det bästa med att ha ett jobb är att man får semester. Nä förresten, det bästa med att jobba är att man får betalt. Det sämsta med att ha jobb är att man måste gå upp tidigt. Jag hatar morgnar, de ingår inte i min repertoar. Varje morgon när jag vacklar ut i duschen svär jag i förtvivlan och undrar hur fan jag ska klara av detta i trettio år till. Men den känslan försvinner efter några minuter.

Nej, det absolut bästa med att ha ett jobb är något helt annat. Det är att bli sedd. Att bli bekräftad, uppskattad. Plötsligt är jag värd inte bara något utan faktiskt en hel del. Till min häpnad visar det sig att mossiga kunskaper från 1996 imponerar på grabbarna på jobbet. De frågar om min åsikt. De behöver mig. Jag är inte en konturlös skugga längre utan Någon. Någon som syns, behövs och är viktig.

Ikväll ska vi sitta på en uteservering på Kungsholmen och bli lite sliriga.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar