2005-02-03

Bläähh

Bara för att jag skrev om min nyfunna glöd igår så mår jag förstås kasst idag igen. Framför allt är det arbetslösheten som spökar. Jag försöker se rationellt på den. För fem år sedan var jag högvilt på arbetsmarknaden, behövde bara ringa och presentera mig så fick jag komma på intervju. Nu söker jag 10-15 jobb per månad och har hittills inte fått något annat än artiga opersonliga nejsvar. Rimligtvis borde jag vara mer intressant idag än för fem år sedan, jag har ju fem år mer erfarenhet idag. Alltså beror det troligtvis mer på konjunkturen än att det är fel på just mig. Jag försöker tänka så, och innerst inne vet jag att det är så, men det är fan så svårt att känna det. Dessutom är mitt självförtroende, min självkänsla och allmänna ork redan tilltufsade av IVF. Jag hade klarat det ena, att göra IVF och misslyckas, om jag samtidigt haft ett jobb som gav mig bekräftelse. Och jag hade klarat arbetslösheten mycket bättre om jag inte redan fått ibankat i mig att jag är misslyckad som inte blir med barn trots att allt ser så förbannat jävla bra ut.

Vet inte hur jag ska tillbringa resten av denna pissiga dag men halvkoma framför TV:n är nog ett alternativ. Kanske kan jag skylla på att jag är lite konvalescent efter operationen också.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar